Każda z firm, która rozwija eksport na rynkach zagranicznych, doskonale wie, jak istotne są wyjazdy na targi międzynarodowe czy spotkania biznesowe. I również, jak dużym potrafią być kosztem. Dlatego PARP wychodzi tym potrzebom naprzeciw i ogłosił program Promocja marki innowacyjnych MŚP, który jest kontynuacją doskonale znanego przedsiębiorcom działania „Go To Brand”.

Cel aktualnego programu to wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych. Środkiem do tego ma być właśnie udział w określonych targach międzynarodowych, w trakcie których będzie też promowana Marka Polskiej Gospodarki.

Warto dodać, że alokacja w tym działaniu jest imponująca – PARP przeznaczył na dofinansowanie aż 155 mln. Co ważne wysokość dotacji to 50% kosztów kwalifikowalnych projektu, a jednocześnie nie określono minimalnej oraz maksymalnej wartości przedsięwzięcia.

Natomiast nie ma co ukrywać – zasady dofinansowania się nieco zmieniły w stosunku do poprzedniej edycji programu. Dlatego zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru, w trakcie którego omówiliśmy dokładnie aktualne kryteria i na przykładach pokażemy, jakie koszty będą uznawane za kwalifikowalne.

Obejrzyj webinar na poniższym nagraniu

Ten webinar jest dla Ciebie, jeśli:

  1. planujesz rozwój eksportu Twojej firmy na aktualnych lub nowych rynkach zagranicznych
  2. Twoja firma chce wystawić stoisko na najważniejszych targach międzynarodowych w branży
  3. chcesz pozyskać nowych partnerów handlowych za granicą
  4. zależy Ci, aby Twoi kluczowi pracownicy wzięli udział w największych targach i konferencjach
  5. zamierzasz zrealizować działania marketingowe zwiększające Twoją rozpoznawalność za granicą

Zapoznając się z nagraniem webinaru, dowiesz się:

  1. Z jakich elementów musi się składać Twój projekt?
  2. Na jakie okres mogę zaplanować działania w projekcie?
  3. Czy w ramach projektu możesz pojechać na dowolne targi?
  4. W jaki sposób zorganizować wyjazd na misję gospodarczą z dofinansowaniem?
  5. Czy musisz obecnie prowadzić działalność eksportową?
  6. Co z tym programem ma wspólnego prowadzenie prac badawczo-rozwojowych lub wdrażanie innowacji?
  7. Czy można dofinansować materiały promocyjne na targi?
  8. Jakie działania można ująć jako kampanię promocyjną?
  9. Jakiej wysokości dofinansowania możesz się spodziewać?
  10. O czym należy pamiętać, konstruując budżet projektu do programu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
  11. Jakie warunki musisz spełnić, aby otrzymać dofinansowanie?

Do kogo skierowany jest webinar?

Dofinansowanie Promocja marki innowacyjnych MŚP, jak nazwa wskazuje, jest przeznaczony dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (czyli zatrudniających do 249 pracowników). Co ważne muszą one prowadzić działalność w jednym z 15 sektorów, które możesz sprawdzić TUTAJ.

Dlatego zapraszamy do udziału w webinarze w szczególności:

  • właścicieli i członków zarządu
  • managerów i dyrektorów zarządzających lub też business development
  • managerów i dyrektorów odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż
  • specjalistów, których zadaniem jest poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania na działania firmy

Prowadząca webinar:

Natalia Kujawska, Partner InnovaTree
Od zawsze łączyłam naukę z biznesem. Jako założycielka firmy biotechnologicznej zarządzającej laboratorium, poznałam praktyczne aspekty realizacji projektów B+R i inwestycyjnych. Znam przedsiębiorców, ich potrzeby i problemy. Odpowiadając na nie, budujemy doskonałe partnerstwo, które prowadzi do ukierunkowanego rozwoju w oparciu o dotacje.

Jestem mangerem silnie skoncentrowanym na pozyskiwaniu funduszy UE na realizację projektów badawczo-rozwojowych i inwestycyjnych. Wielokrotnie współpracowałam z przedsiębiorstwami działającymi w branży chemicznej, spożywczej, medycznej, metalowej, motoryzacyjnej, budowlanej i IT. Moje doświadczenie w ocenie wniosków o dofinansowanie w ramach Komisji Europejskiej, NCBiR, PARP, BGK, a także w ich realizacji, zaowocowało założeniem Innovatree – jednej z najszybciej rozwijających się firm doradczych w Polsce.

Podoba Ci się artykuł? Podziel się nim z innymi!
Tomasz Gapski

Tomasz Gapski

Jego kariera to seria sukcesów w najbardziej renomowanych firmach doradczych w Polsce, ugruntowana solidnym wykształceniem z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – perły w koronie polskich akademii ekonomicznych. Jego droga zawodowa, przeplatająca się między specjalistycznymi a kierowniczymi stanowiskami, zapewniła mu potrzebne doświadczenie do zostania ekspertem ds. pozyskiwania i rozliczania dotacji.

Spis treści:

Chcesz wiedzieć więcej?

Zapisz się na nasz darmowy webinar ze ścieżki SMART! Cała wiedza od ekspertów w jednym miejscu.

Bezpłatny monitoring dofinansowań

Nie znalazłeś dofinansowania dla Twojej firmy? Zapisz się do bezpłatnej usługi MONITORING DOFINANSOWAŃ i bądź na bieżąco z możliwościami dotacyjnymi.

Wiedza

Zobacz powiązane artykuły

Tematyka pozyskiwania dotacji, możliwości i procedur może być prosta. Zobacz nasze artykuły.

Artykuły branżowe

Sprawdź nasze publikacje w prasie branżowej

Pobierz artykuły, które regularnie publikujemy na łamach prasy.

Dotacja na innowacje.
Jako jedna z nielicznych firm doradczych w Polsce możemy pochwalić się przejściem całego procesu aplikacji w konkursach europejskich.

dr inż. Natalia Kujawska
Ekspert Komisji Europejskiej, Partner InnovaTree

Jak przygotować firmę do pozyskiwania dotacji? Warto w strategii firmy uwzględnić możliwości, jakie dają Fundusze UE. Zadbaj o kluczowe aspekty, aby maksymalizować szanse na sukces.

dr inż. Szybmon Talbierz
Partner, Customer Success Manager

10 wad i zalet Ścieżki SMART, czyli flagowego programu dotacyjnego w nowej perspektywie, który pozwala przedsiębiorcom na realizację kompleksowych projektów.

dr inż. Natalia Kujawska
Partner InnovaTree, Manager ds. pozyskiwania dotacji