Każda z firm, która rozwija eksport na rynkach zagranicznych, doskonale wie, jak istotne są wyjazdy na targi międzynarodowe czy spotkania biznesowe. I również, jak dużym potrafią być kosztem. Dlatego PARP wychodzi tym potrzebom naprzeciw i ogłosił program Promocja marki innowacyjnych MŚP, który jest kontynuacją doskonale znanego przedsiębiorcom działania „Go To Brand”.
Cel aktualnego programu to wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych. Środkiem do tego ma być właśnie udział w określonych targach międzynarodowych, w trakcie których będzie też promowana Marka Polskiej Gospodarki.
Warto dodać, że alokacja w tym działaniu jest imponująca – PARP przeznaczył na dofinansowanie aż 155 mln. Co ważne wysokość dotacji to 50% kosztów kwalifikowalnych projektu, a jednocześnie nie określono minimalnej oraz maksymalnej wartości przedsięwzięcia.
Natomiast nie ma co ukrywać – zasady dofinansowania się nieco zmieniły w stosunku do poprzedniej edycji programu. Dlatego zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru, w trakcie którego omówiliśmy dokładnie aktualne kryteria i na przykładach pokażemy, jakie koszty będą uznawane za kwalifikowalne.
Obejrzyj webinar na poniższym nagraniu
Ten webinar jest dla Ciebie, jeśli:
- planujesz rozwój eksportu Twojej firmy na aktualnych lub nowych rynkach zagranicznych
- Twoja firma chce wystawić stoisko na najważniejszych targach międzynarodowych w branży
- chcesz pozyskać nowych partnerów handlowych za granicą
- zależy Ci, aby Twoi kluczowi pracownicy wzięli udział w największych targach i konferencjach
- zamierzasz zrealizować działania marketingowe zwiększające Twoją rozpoznawalność za granicą
Zapoznając się z nagraniem webinaru, dowiesz się:
- Z jakich elementów musi się składać Twój projekt?
- Na jakie okres mogę zaplanować działania w projekcie?
- Czy w ramach projektu możesz pojechać na dowolne targi?
- W jaki sposób zorganizować wyjazd na misję gospodarczą z dofinansowaniem?
- Czy musisz obecnie prowadzić działalność eksportową?
- Co z tym programem ma wspólnego prowadzenie prac badawczo-rozwojowych lub wdrażanie innowacji?
- Czy można dofinansować materiały promocyjne na targi?
- Jakie działania można ująć jako kampanię promocyjną?
- Jakiej wysokości dofinansowania możesz się spodziewać?
- O czym należy pamiętać, konstruując budżet projektu do programu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
- Jakie warunki musisz spełnić, aby otrzymać dofinansowanie?
Do kogo skierowany jest webinar?
Dofinansowanie Promocja marki innowacyjnych MŚP, jak nazwa wskazuje, jest przeznaczony dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (czyli zatrudniających do 249 pracowników). Co ważne muszą one prowadzić działalność w jednym z 15 sektorów, które możesz sprawdzić TUTAJ.
Dlatego zapraszamy do udziału w webinarze w szczególności:
- właścicieli i członków zarządu
- managerów i dyrektorów zarządzających lub też business development
- managerów i dyrektorów odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż
- specjalistów, których zadaniem jest poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania na działania firmy
Prowadząca webinar:
Natalia Kujawska, Partner InnovaTree
Od zawsze łączyłam naukę z biznesem. Jako założycielka firmy biotechnologicznej zarządzającej laboratorium, poznałam praktyczne aspekty realizacji projektów B+R i inwestycyjnych. Znam przedsiębiorców, ich potrzeby i problemy. Odpowiadając na nie, budujemy doskonałe partnerstwo, które prowadzi do ukierunkowanego rozwoju w oparciu o dotacje.
Jestem mangerem silnie skoncentrowanym na pozyskiwaniu funduszy UE na realizację projektów badawczo-rozwojowych i inwestycyjnych. Wielokrotnie współpracowałam z przedsiębiorstwami działającymi w branży chemicznej, spożywczej, medycznej, metalowej, motoryzacyjnej, budowlanej i IT. Moje doświadczenie w ocenie wniosków o dofinansowanie w ramach Komisji Europejskiej, NCBiR, PARP, BGK, a także w ich realizacji, zaowocowało założeniem Innovatree – jednej z najszybciej rozwijających się firm doradczych w Polsce.
Wiedza
Zobacz najnowsze artykuły
Tematyka pozyskiwania dotacji, możliwości i procedur może być prosta. Zobacz nasze artykuły.
Artykuły branżowe
Sprawdź nasze publikacje w prasie branżowej
Pobierz artykuły, które regularnie publikujemy na łamach prasy.