Wsparliśmy Bakalland w procesie badawczo-rozwojowym, którego rezultatem jest opracowanie linii produktów opartych na alternatywnych źródłach białka oraz technologii ich wytwarzania.
Klient
Bakalland Sp. z o.o.
Pozyskanie dotacji
Nutritech (NCBR)
O firmie
Bakalland jest znanym producentem bakalii, batonów zbożowych, zbożowo-bakaliowych i proteinowych, ciast i deserów w proszku oraz wielu innych produktów spożywczych. Firma może pochwalić się wysoką rozpoznawalnością oraz ugruntowaną pozycją rynkową.
Firma ciągle się rozwija zarówno pod względem asortymentu, jak i pod względem rynkowym. Nieustannie trwają prace nad opracowywaniem nowych produktów oraz technologii ich wytwarzania. W ostatnich latach wdrożono do sprzedaży szereg nowych wyrobów, takich jak orzechy prażone, czy masy śmietanowe. W DNA firmy jest ustawiczny rozwój realizowany między innymi poprzez innowacje produktowe.
Zakres usług
Potrzeby
Zapotrzebowanie na produkty pozbawione białka pochodzenia zwierzęcego zainicjowało chęć przedsiębiorstwa do poszerzenia oferty o tego typu artykuły spożywcze. Firma poszukiwała sposobu na zastosowanie w procesie wytwarzania alternatywnych źródeł białka, rezygnując jednocześnie z białek alergizujących, takich jak soja czy gluten. Celem firmy stało się również zapewnienie jak najwierniejszego odzwierciedlenia wzorców mięsnych, nie tylko pod względem smaku i barwy, ale także pod względem tekstury. Opracowanie nowej linii produktowej oznaczało jednoczesną potrzebę wypracowania nowej technologii wytwarzania.
Efekty
Projekt badawczo-rozwojowy dotyczy zarówno opracowania nowej linii produktów spożywczych, jak i technologii ich wytwarzania. Realizacja projektu umożliwia poszerzenie oferty asortymentowej o produkty posiadające unikatowe własności w stosunku do produktów konkurencyjnych. Zdobyta w drodze prac B+R wiedza i doświadczenie z pewnością zaowocują realizacją kolejnych innowacyjnych przedsięwzięć w przyszłości.
Dofinansowanie projektu w wysokości 4,4 mln zł pozwala na sfinansowanie wszystkich niezbędnych kosztów w procesie badawczo-rozwojowym, przede wszystkim wynagrodzeń i podwykonawstwa, ale również kosztów aparatury badawczej i wynajmu powierzchni laboratoryjnej.
W rezultacie przedsiębiorstwo staje się kreatorem trendów w branży spożywczej oraz liderem rynkowym w obszarze innowacji.
Wartość projektu
9.9 mln
Wartość dofinansowania
4.4 mln