O firmie Abakus Logistics Sp. z o.o.
Abakus Logistics Sp. z o.o. to ceniony partner na dynamicznie rozwijającym się rynku TSL. Firma specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym drogowym przewozie rzeczy – świadczy usługi obejmujące profesjonalną i kompleksową obsługę spedycyjno-transportową w Polsce i poza jej granicami. Oferuje pomoc i doradztwo spedycyjne oraz prawne w kwestiach związanych z transportem i szeroko pojętą logistyką.
Działalność Abakus Logistics spotyka się z uznaniem w branży, czego potwierdzeniem są otrzymywane nagrody, między innymi Gepard i Gazela biznesu, Certyfikat Wiarygodności Biznesowej wydawany przez Bisnode Polska oraz Certyfikat Rzetelności wydawany przez Krajowy Rejestr Długów.
Wyzwania i potrzeby
Firma Abakus, działając od lat w branży TSL, zaobserwowała wśród swoich klientów potrzebę zaoferowania dodatkowej usługi w postaci platformy, która mogłaby wspierać procesy logistyczne. Istotnym elementem i nowością produktu byłby wbudowany algorytm AI, który do tej pory nie był stosowany w branży TSL (transport, spedycja i logistyka).
Ze względu na brak doświadczenia projektowego, oraz specyfikę projektu wspólnie z klientem zdecydowaliśmy się na skorzystanie z wiedzy i dorobku naukowego polskich uczelni. Taką możliwość daje konkurs organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) pod nazwą “Bon na innowacje”.
Mając na uwadze dotychczasową owocną współpracę przy aplikowaniu o dofinansowanie projektu, Abakus Logistics zwrócił się o pomoc również przy jego rozliczeniu.
Efekty współpracy z InnovaTree
Kierując się wymaganiami konkursu, szczegółowo określiliśmy wymagania oraz przedmiot projektu, aby umożliwić jednostkom naukowym złożenie oferty realizacji zlecenia zgodnej z wymogami konkursu. Najatrakcyjniejszą ofertę złożyła Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie – Wydział Zarządzania i Dowodzenia.
Wsparcie spółki Abakus Logistics w zakresie rozliczenia dotacji polegało na przekazaniu zasad dotyczących rozliczania projektu: ewidencjonowania wydatków, płatności, działań promocyjnych i tym podobnych. Beneficjent stał się świadomy obowiązków, jakie nakłada na niego zawarta umowa o dofinansowanie.
Kolejnym krokiem było opracowanie wzorów niezbędnych do rozliczenia dotacji dokumentów (np. opisu faktury czy też oświadczeń). Wsparliśmy przedsiębiorstwo podczas składania wniosku o płatność w dedykowanym do tego systemie teleinformatycznym, uprzednio dokonując weryfikacji poprawności oraz kompletności dokumentacji, która finalnie została złożona wraz z wnioskiem o płatność końcową (m.in. zapytanie ofertowe, dokumenty potwierdzające realizację wskaźników, raporty z badań oraz wdrożenia, dokumentacja techniczna, itp.). Na każdym etapie wspieraliśmy przedsiębiorstwo w podejmowanych działaniach i udzielaliśmy odpowiedzi na nurtujące pytania rozwiewając powstałe wątpliwości.
Na realizację zlecenia spółka pozyskała kwotę 204 tys. zł co odpowiadało 85% wartości całego projektu. Dzięki otrzymanej dotacji firma Abakus Logistics uzyskała profesjonalną usługę badawczą, dzięki której zyska przewagę na rynku.
Podobne projekty
Poznaj inne, prawdziwe historie pozyskanych dotacji
Zobacz jak wyglądały procesy pozyskiwania dotacji, ile trwały i co się na nie składało.
NA CO JESZCZE CZEKASZ?
Powinniśmy porozmawiać!
Wybierz dogodny dla Ciebie termin.
Te firmy umówiły z nami konsultacje