Poznaliśmy wyniki Ścieżki SMART zarówno dla sektora MŚP, jak i dużych przedsiębiorstw. Czas przystąpić do realizacji projektów i jednocześnie ich rozliczania. Nie od dziś wiadomo, że pozyskanie dotacji to połowa sukcesu. Druga połowa – to właśnie rozliczenie projektu.
Tylko poprawne prowadzenie projektu oraz rozliczenie dofinansowania zapewni Ci otrzymanie grantu w pełnej wysokości. Musisz zdawać sobie sprawę, że bez dokładnego przygotowania i odpowiedniej wiedzy narażasz się na korekty finansowe lub błędy, które nie zawsze da się cofnąć.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z bezpłatnego webinaru, w trakcie którego nasi specjaliści omówili, na co uważać przy rozliczeniu, jakich błędów się wystrzegać i jak przygotować się do tego zadania. W trackie spotkania mówiliśmy o rozliczeniu na przykładzie Ścieżki SMART, ale te same zasady obowiązują również w przypadku innych programów unijnych.
Ten webinar jest dla Ciebie, jeśli:
- przystępujesz do realizacji projektu z dofinansowaniem z programu Ścieżka SMART lub innego
- chcesz dowiedzieć się, jak przygotować się do sprawnego i skutecznego rozliczania projektu
- zależy Ci, aby otrzymać pełną kwotą dofinansowania
Przychodząc na webinar, dowiesz się:
- Jak prowadzić dokumentację projektu, aby być zawsze przygotowanym do kontroli?
- Kto powinien być zaangażowany w rozliczanie projektu?
- Co może zrobić księgowość firmy, aby przygotować się do tego procesu?
- Jak wygląda współpraca z instytucją zarządzającą dotacją?
- Dlaczego prawidłowe przeprowadzenia zapytań ofertowych jest tak istotne?
- Co zrobić, aby wniosek o płatność Twojej firmy został rozpatrzony bez korekt?
- Kiedy możliwa jest kontrola projektu i jaki jest jej zakres?
Do kogo skierowany jest webinar?
Do udziału w webinarze zapraszamy w szczególności:
- właścicieli i członków zarządu
- managerów i dyrektorów zarządzających
- pracowników księgowości w firmach
- koordynatorów projektów unijnych w firmach
Prowadząca webinar
Natalia Kujawska
Partner InnovaTree
Byłam ekspertem naukowo-gospodarczym: Narodowego Centrum Badan i Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, BGK, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Komisji Europejskiej w zakresie programu Horyzont 2020. Przez 4 lata oceniłam 138 wniosków o dofinansowanie.
Jestem współautorką trzech patentów oraz 20 recenzowanych publikacji naukowych. Zarządzałam 4 projektami B+R, w tym projektem „Development of an innovative technology for the production of fatty acids”, NCBiR, o wartości 8,3 mln zł. Regularnie uczestniczę w specjalistycznych szkoleniach, w tym „Szkolenie z zakresu nowych kryteriów i modelu oceny wniosków (NCBiR)”. Moja praca została wielokrotnie doceniona i nagrodzona, m.in. Gryfem Gospodarczym, EuropaBio Most innovative European Biotech SME Award, Innofirma Parkowe Orły.
Jestem ekspertką ds. projektów badawczo-rozwojowych oraz inwestycyjnych. Specjalizuję się w pozyskiwaniu finansowania na badania oraz wdrożenia innowacji. Jestem współwłaścicielem Innovatree – jednej z najszybciej rozwijających się firm doradczych w Polsce.
Tomasz Gapski
Customer Success Manager
Z projektami opartymi na innowacjach działam od 2010 roku. Nie są mi obce prace badawczo-rozwojowe, projekty inwestycyjne, jak i inicjatywy związane z odnawialnymi źródłami energii i efektywnością energetyczną.
Pracowałem w największych firmach doradczych w Polsce. Ukończyłem studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu – jednej z najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce. Dzięki pełnieniu różnorakich ról, zarówno specjalistycznych jak i kierowniczych posiada wszechstronną wiedzę na temat zarządzania projektami, analizy biznesowej, tworzenia dokumentacji aplikacyjnej oraz rozliczania dofinansowań.
Jako Customer Success Manager dbam o analizę pomysłów naszych klientów oraz wskazuję działania, dzięki którym otrzymanie dotacji staje się prostsze.
Wiedza
Zobacz najnowsze artykuły
Tematyka pozyskiwania dotacji, możliwości i procedur może być prosta. Zobacz nasze artykuły.
Artykuły branżowe
Sprawdź nasze publikacje w prasie branżowej
Pobierz artykuły, które regularnie publikujemy na łamach prasy.